DEĞERLENEREK
BÜYÜYORUZ PROJESİ MÜFREDATLA İLİŞKİLENDİRME
Ebubekir Sıddık
KÖYSÜREN
Adnan Menderes İlkokulu
Cihanbeyli/KONYA
2-B Sınıfı
MATEMATİK
M.2.1.1.1.Nesne sayısı 100’e kadar (100 dâhil) olan
bir topluluktaki nesnelerin sayısını belirler ve bu sayıyı rakamlarla yazar.
M.2.1.1.3. Verilen bir çokluktaki nesne sayısını tahmin eder, tahminini
sayarak kontrol eder
M.2.1.1.6.Aralarındaki fark sabit olan sayı
örüntülerini tanır, örüntünün kuralını bulur ve eksik bırakılan ögeyi
belirleyerek örüntüyü tamamlar.
M.2.3.3.1.Tam, yarım ve çeyrek saatleri okur ve gösterir
M.2.3.3.2. Zaman ölçme birimleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
M.2.1.1.3. Verilen bir çokluktaki nesne sayısını tahmin eder, tahminini
sayarak kontrol eder
M.2.2.1.2. Şekil modelleri kullanarak yapılar oluşturur, oluşturduğu
yapıları çizer.
M.2.2.2.1. Yer, yön ve hareket belirtmek için matematiksel dil kullanır.
M.2.2.2.2. Çevresindeki simetrik şekilleri fark eder.
TÜRKÇE
T.2.1. DİNLEME/İZLEME
|
T.2.1.1. Görselden/görsellerden hareketle
dinleyeceği/izleyeceği metnin konusunu tahmin eder
T.2.1.2. Dinlediklerinde /izlediklerinde geçen
olayların gelişimi ve sonucu hakkında tahminde bulunur.
T.2.1.3.
Dinlediği/izlediği metni anlatır
|
T.2.1.4 Dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu
belirler.
|
T.2.1.5. Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.
T.2.1.6.
Dinlediklerine/izlediklerine farklı başlıklar önerir.
T.2.1.7. Sözlü yönergeleri uygular.
T.2.1.8. Dinleme stratejilerini uygular.
T.2.1.9. Konuşmacının sözlü olmayan mesajlarını
kavrar.
|
2.2. KONUŞMA
T.2.2.1. Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.
T.2.2.2.
Hazırlıksız konuşmalar yapar.
T.2.2.3. Çerçevesi belirli bir konu hakkında
konuşur
T.2.2.4. Konuşma stratejilerini uygular.
2. 3.
OKUMA
T.2.3.1. Okuma materyallerindeki temel bölümleri tanır.
T.2.3.2. Noktalama işaretlerine dikkat ederek okur.
T.2.3.4. Şiir okur.
T.2.3.6. Okuma stratejilerini uygular.
T.2.3.7. Görselden/görsellerden hareketle bilmediği kelimeleri ve
anlamlarını tahmin eder.
T.2.3.10.
Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
T.2.3.12.
Okuduklarını ana hatlarıyla anlatır.
|
2.4. YAZMA
T.2.4.1. Anlamlı ve kurallı
cümleler yazar.
T.2.4.2. Şiir yazar.
T.2.4.5. Yazılarını görsel
unsurlarla destekler.
T.2.4.7. Yazdıklarının içeriğine uygun başlık
belirler
T.2.4.8. Büyük harf ve noktalama işaretlerini uygun
yerlerde kullanır. .
T.2.4.9. Harfler, kelimeler ve cümleler arasında
uygun boşluklar bırakır.
T.2.4.10. Yazdıklarını düzenler.
T.2.4.11. Yazdıklarını paylaşır.
T.2.4.12. Yazma çalışmaları yapar.
T.2.4.14. Yazma stratejilerini uygular.
HAYAT BİLGİSİ
HB.2.1.1. Kendini farklı özellikleriyle tanıtır
HB.2.1.2. Bireysel farklılıklara saygı duyar.
HB.2.1.4. Sınıfla ilgili konularda karar alma süreçlerine katılır
HB.2.1.5. Okulunun yakın çevresini tanıtır.
HB.2.1.6. Okul kaynaklarını ve eşyalarını kullanırken özen gösterir.
HB.2.1.7. Sınıfta ve okulda yapılan etkinliklerde grupla çalışma
kurallarına uyar
HB.2.1.8. Okulda iletişim kurarken kendini anlaşılır ve açık bir dille
ifade eder.
HB.2.1.9. Okulda iletişim kurarken dinleme kurallarına uyar.
HB.2.1.10. Okulda arkadaşlarıyla oyun oynarken kurallara uyar.
HB.2.5.4. Millî gün ve bayramların önemini kavrar.
HB.2.2.2. Akrabalık ilişkilerinin önemini kavrar
HB.2.5.3. Atatürk’ün çocukluğunu araştırır.
HB.2.2.7. Yakın çevresindeki yardıma ihtiyaç duyan insanlara karşı
duyarlı olur.
HB.2.2.8. Gün içerisinde planladığı işleri uygular
HB.2.4.3. Trafikte yardıma ihtiyaç duyan bireylere yardımcı olur.
HB.2.4.5. Teknolojik araç ve gereçlerin güvenli bir şekilde kullanımı
konusunda duyarlı olur
HB.2.5.2. Türk bayrağının ve İstiklâl Marşı’nın vatanı ve milleti için
önemini fark eder.
HB.2.5.5. Dinî gün ve bayramların önemini kavrar.
HB.2.6.2. Bitki yetiştirmenin ve hayvan beslemenin önemini fark eder
HB.2.6.3. Yakın çevresindeki doğal unsurların insan yaşamına etkisine
örnekler verir.
HB.2.6.4. Tüketilen maddelerin geri dönüşümüne katkıda bulunur.
BEDEN
EĞİTİMİ ve OYUN
BO.2.1.1.8. Verilen ritim ve müziğe uygun hareket eder.
BO.2.1.1.9. Temel ve birleştirilmiş hareket becerilerini içeren basit
kurallı oyunlar oynar.
BO.2.1.3.1. Oyunda basit stratejileri ve taktikleri kullanır.
BO.2.2.1.1. Çevresindeki imkânları kullanarak oyun ve fiziki
etkinliklere düzenli olarak katılır.
BO.2.2.2.7.
Oyun ve fiziki etkinliklerde kendisi ve başkaları arasındaki benzerlik ve
farklılıkları açıklar.
BO.2.2.2.9. Oyun ve fiziki etkinliklerde iş birliğine dayalı davranışlar
gösterir.
BO.2.2.2.10. Doğada oyun ve fiziki etkinliklere katılırken çevreye
duyarlılık gösterir.
BO.2.2.3.1.
Bayram, kutlama ve törenlere istekle katılır.
BO.2.2.3.2. Kültürümüze ait basit ritimli dans adımlarını yapar.
GÖRSEL
SANATLAR
G.2.1.3. Çalışmasına hayallerini yansıtır.
G.2.1.6. Görsel sanat çalışmasında ölçü ve oran-orantıya göre objeleri
yerleştirir.
G.2.1.8. Günlük yaşamından yola çıkarak görsel sanat çalışmasını
oluşturur.
G.2.3.2. Kendisinin ve akranlarının çalışmalarındaki fikirleri ve
duyguları yorumlar.
MÜZİK
Mü.2.A.5. İstiklâl Marşı’nı anlamına uygun söyler.
Mü.2.A.4. Belirli gün ve haftalarla ilgili müzik etkinliklerine katılır.
Mü.2.B.2. Dağarcığındaki müzikleri anlamlarına uygun hız ve gürlükte
söyler.
Mü.2.A.3. Öğrendiği müzikleri birlikte seslendirir.
Mü.2.C.2. Oyun müziklerine, özgün hareketlerle eşlik eder.
Mü.2.D.1. Ortama uygun müzik dinleme ve yapma davranışları sergiler.
Mü.2.C.1. Dinlediği öyküdeki olayları farklı materyaller kullanarak
canlandırır.
Mü.2.A.6. Millî, dinî ve manevi günler ile ilgili müzikler dinler.
Mü.2.D.3. Okuldaki müzik etkinliklerine katılır.
SERBEST
ETKİNLİKLER/DİĞER KAZANIMLARLA İLİŞKİLENDİRME ve DEĞERLENDİRME
Dinlediği öyküdeki olayları farklı ses kaynakları kullanarak
canlandırır.
Diyalog Seviyelerine uygun karşılıklı
konuşmalar yapar
Düzeylerine uygun konuşmalar yapar dinleme, olay, film vb. izleyebilme
Film izler.
Seviyelerine uygun harf bulmacaları çözerek sözcük dağarcığını
geliştirir
Topluluk karşısında konuşabilir.
Serbest konulu boyama çalışması yapar
Görsel okuma yapar.
Yazma çalışması yapar.
Drama yapar
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder